13 mei 2017

Vrijdag 26 mei ophaalactie: PvdA Echt-Susteren steunt het Kinderfietsenplan van de ANWB!

Vanmiddag deed Eric Geurts, onze PvdA-deputé, de aftrap.
Het uitgangspunt van het ANWB Kinderfietsenplan, dat té veel kinderen in armoede leven en dat elk (opgroeiend) kind een fiets moet hebben, wordt door onze afdeling helemaal onderschreven en daarom gaan we actie ondernemen.
We zoeken goede gebruikte kinderfietsen voor kinderen in de leeftijd van 8 tot 18 jaar met een wielmaat van 24, 26 of 28 inch. Een tweede leven voor deze kinderfietsen, ingegeven door een sociale betrokkenheid voor hen die het niet al te breed hebben !

Het plan is eigenlijk heel eenvoudig:
mensen die een fiets willen doneren, laten het ons weten, we halen op vrijdag 26 mei de fietsen op. Daarna worden ze naar een verzamelpunt gebracht, via de Zorggroep Heppie Deejs in St. Odiliënberg opgeknapt en geregistreerd bij de ANWB. Via het Nationaal Fonds Kinderhulp kan o.a. Stichting Leergeld aanvragen indienen voor kinderen in de leeftijd tussen de 8 en 18 jaar die een fiets nodig hebben. Hetzij om niet buiten de boot te vallen bij leeftijdgenootjes of om bijvoorbeeld naar een school elders te kunnen fietsen.
Gedeputeerde Eric Geurts én de eigen afdeling onderstrepen het belang van het Kinderfietsenplan, maar daarnaast krijgen mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, via Zorggroep Heppie Deejs, een zinvolle dagbesteding geboden door het repareren en herstellen van fietsen.
Ons eigen RijwielCentrum Susteren heeft de eerste 3 gebruikte fietsen vandaag al aangeboden.

Vrijdag 26 mei ophaalactie!

Wilt u een (goede gebruikte) fiets voor 8-18 jarige kinderen doneren? Bel tussen 17.00 – 19.00 uur met 046-4492691 of stuur een mail naar: [email protected]. Mensen van PvdA Echt-Susteren komen op vrijdag 26 mei de fiets(en) bij u thuis ophalen!