3 juni 2014

Actie tegen mantelzorgboete

De invoering van de “mantelzorgboete” is dan wel een jaar verschoven maar opschuiven betekent niet dat ze niet doorgaat.

De Eerste Kamer zal de maatregel op 26 juni bespreken. We willen, samen met veel andere PvdA-afdelingen, laten zien dat de burgers tegen deze maatregel zijn.

Daarom gaan we in de komende weken handtekeningen verzamelen van mensen die net zo denken.
U kunt ons de komende weken treffen op zaterdag in het centrum van Echt en waarschijnlijk op de woensdagmiddag, op de markt. Dus voor iedereen die ook wil ondertekenen: laat het ons even weten! Vervolgens bieden wij deze handtekeningen aan de leden van de Eerste Kamer aan voor 26 juni a.s.

Langer thuis blijven wonen, het is een van de speerpunten van onze huidige regering en een belangrijk onderdeel van de beoogde ‘participatiemaatschappij’. We willen graag meedoen in een samenleving waar wij naar elkaar omkijken en de zorg voor anderen, waar nodig, op ons nemen. We willen echter niet dat dit bestraft wordt met een mantelzorgboete.