27 februari 2016

Ledenvergadering PvdA Limburg

Zaterdagochtend, 27 februari, was de ledenvergadering van PvdA Limburg.

Voorzitter Jacques Costongs sprak de aanwezigen op zijn eigen wijze toe.

Het selectie- en scoutingplan werd vastgesteld en tevens werden de leden van de scoutingcommissie benoemd.
Naast een ‘regio-overstijgende’ voorzitter heeft nu elke regio zijn eigen scout.
Voor onze regio (Midden-Limburg) neemt Marlies Koks (van onze afdeling Echt-Susteren) deze taak op zich.

combifoto

Na de pauze was er een toelichting door Joost van den Akker (promovendus EU-referenda) over het voor de deur staande referendum en wat het associatieverdrag Oekraïne nu écht is. Aansluitend vertelde ons Eerste Kamerlid André Postema, dat binnen de EK de PvdA pleit voor betere  mediawet voor regionale omroepen en tegen censuur door de overheid. Manon Fokke vroeg de aandacht voor bedreigingen aan het adres van onze bestuurders door (in het algemeen) tegenstanders van onze zorg om de toenemende vluchtelingenstroom.

Bijna onder het motto “back to the future” gaf Jack Constongs een beschouwend overzicht van de ontwikkelingen, bewegingen, invloeden en mensen binnen de Limburgse PvdA sinds de oprichting, nu 70 jaar geleden. Aansluitend volgde info van de een aantal afdelingen over activiteiten rondom het 70-jarig bestaansfeest van de PvdA in Nederland.

Tot slot werd de afschuw uitgesproken over het asociale gedrag van (?) tegenover een groot aantal moskeeën in Nederland, ook in Limburg.
We kijken terug op een nuttige, inhoudelijke en ook gezellige bijeenkomst.

Waar ben je naar op zoek?