Echt-Susteren: weer geen regenboogvlag!

10 oktober 2023
Vandaag, woensdag 11 oktober is weer Coming-Out Day.
Iedereen is uniek en iedereen hoort erbij ! De gemeentes hijsen voor één dag in het jaar de regenboogvlag. Behalve in onze gemeente. In ons gemeentehuis hang een klein regenboogvlagje binnen, naast de balie. Het straalt zoiets uit van “we staan er wel achter, de LHBTIQ+ ‘ers mogen er best zijn maar vooral niet openbaar.
Reeds meerdere jaren probeert de lokale PvdA en een paar andere politieke en betrokken partijen, het gemeentebestuur te bewegen om die dag te vlaggen met de regenboogvlag.
We hebben van alles al geprobeerd: regenboogtaart aangeboden, regenboogkaarten beschikbaar gesteld, het COC heeft een jaar met een heel grote regenboogvlag buiten gezeten, we hebben bij alle kom-borden gevlagd en verleden jaar een regenboogvlag van stoepkrijt op het plein getekend.
Dit jaar is kermis maar wederom geen aandacht voor Coming Out Day. Zou het ooit veranderen? Wij geven in elk geval niet op en zullen er aandacht voor blijven vragen!