Voor de 10e keer: PvdA Echt-Susteren in actie ‘Samen voor de Voedselbank’!

27 november 2023

Ook dit jaar organiseert PvdA Echt-Susteren weer de lokale actie “samen voor de voedselbank”. De actie vindt plaats van 4-8 december (week 49).Als start treft u op zaterdag 2 december in de ochtend bij de PLUS in Susteren en in de middag bij Albert Heijn/Jan Linders in Peij-Echt, PvdA-vrijwilligers aan om uw producten in ontvangst te nemen.

Het gaat om lang houdbare producten zoals pasta’s, rijst, blikken met groente, vlees of pastasaus, koffie en thee, pakken houdbare zuivel en vruchtendranken, broodbeleg zoals hagelslag, chocoladepasta, pindakaas, jam en stroop. Verder nog bak- en olijfolie.

Lukt het niet op de genoemde dag naar één van de supermarkten te komen, dan willen we u uitnodigen de producten tussen 4-8 december (liefst rond etenstijd) bij een van onderstaande adressen af te geven.

• Echt: Rijksweg Noord 6, Lijsterbesstraat 19, en Op den Dijk 2 (Hingen)
  • Susteren: Rijdtstraat 83, Feurthstraat 25, Patersweg 5 en Oude Rijksweg Zuid 11
  • Roosteren: Hoekstraat 7 en Molenstraat 22
  • Sint Joost: Kantstraat 6
  • Nieuwstadt: Randenborgerweg 100 en Trichterweg 1
  • Maria Hoop: Waldfeuchterbaan 21
  • Koningsbosch: pastorie, Prinsenbaan 130
  • Dieteren: Roosterderweg 9

Door allerlei omstandighedenkomen steeds meer huishoudens in financiële problemen en dus moeten (helaas) steeds meer mensen een beroep doen op de voedselbank. Wekelijks geeft de Voedselbank Midden-Limburg in de vorm van een voedselpakket een ruggensteun aan noodlijdende gezinnen die door deze pakketten met levensmiddelen tijdelijk kunnen worden geholpen.Verleden jaar lukte het de PvdA-afdeling Echt-Susteren om in onze gemeente maar liefst 5392 producten in te zamelen. Hopelijk lukt het met uw steun om dit geweldige aantal dit jaar te overtreffen. Uw gedoneerde producten zijn hard nodig en komen goed terecht!Samen voor de Voedselbank! Daar doen we het voor!