Week van de voedselbankactie 2021!

6 december 2021
Voor de 8e keer organiseren wij de lokale actie “samen voor de voedselbank”.
Dit in samenwerking met vrijwilligers op afgifteadressen in alle kernen en met twee supermarkten.
De actie is deze week (week 49)!
Houdbare producten (pasta’s, rijst, blikken met groente, vlees of pastasaus, koffie en thee, pakken houdbare zuivel en vruchtendranken, broodbeleg zoals hagelslag, chocoladepasta, pindakaas, jam en stroop, bak- en olijfolie) kunnen in de verschillende kernen worden afgegeven op onderstaande adressen (liefst rond etenstijd).
• Echt: Rijksweg Noord 6, Lijsterbesstraat 19, en Op den Dijk 2
• Susteren: Heidestraat 139, Feurthstraat 25, Barbarastraat 32 en Oude Rijksweg Zuid 11
• Roosteren: Hoekstraat 7 en Molenstraat 22
• Sint Joost: Kantstraat 6
• Nieuwstadt: Randenborgerweg 100 en Trichterweg 1
• Maria Hoop: Waldfeuchterbaan 21
• Koningsbosch: pastorie, Prinsenbaan 130
• Dieteren: Roosterderweg 9
Op zaterdag 11 december (in de ochtend bij de PLUS in Susteren en in de middag bij Jan Linders in Peij-Echt) zijn PvdA-vrijwilligers aanwezig om uw producten in ontvangst te nemen.
Wekelijks geeft de Voedselbank Midden-Limburg in de vorm van een voedselpakket een ruggensteun aan noodlijdende gezinnen die door deze pakketten met levensmiddelen tijdelijk kunnen worden geholpen.
Alleen al in Midden-Limburg, incl. Echt-Susteren, zijn er op dit moment bijna 300 gezinnen, die aangewezen zijn op hulp van onze voedselbank. Het gaat daarbij om ongeveer 700 personen, waarvan 350 kinderen.
Daar doen we het voor!